STAK læringsmønstre og undervisnings- aktiviteter

RESUMÉ

Omdrejningspunktet i dette interview er læringsmønstermetoden (educational design patterns) til undervisningsudvikling. Projektdeltager Dorthe fortæller om hvordan metoden er brugt til at udvikle de læringsaktiviteter, der i STAK kaldes AKTIVITETSKORT, og hvad man får ud af at bruge lige præcis denne metode til at udvikle undervisning.

OPDAG MERE

Ulla fortæller om de KOLLABORATIVE UDVIKLINGSWORKSHOPS der har dannet rammen om læringsmønstermetoden i praksis, og Jette fortæller om et af STAK-projektets andre produkter, hvor man samler læringsaktiviteter i LINJEFØRINGER TIL KOMPETENCEUDVIKLING. Jonas og Rikke fortæller mere om projektets samlede tilbud til fagpersoner i uddannelsesverdenen ved at beskrive STAK-PLATFORMENS FEM H'ER.

Se også mere om STAK-projektets måde at arbejde med læringsmønstre i projektets LÆRINGSMØNSTERSKABELONER.

MEDVIRKENDE

Dorthe Brauner Sejersen, bibliotekar, VIA Bibliotek, projektdeltager i STAK

Af: Maria Buch Brockhoff